۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه

- از ابتدا همه درباره افزایش صندوق‌های سیار هشدار داده شده بود. آمار صندوق‌های سیار را که حدود 14 هزار صندوق بوده‌اند درنظر بگیرید: اگر در هر صندوق فقط هزار رای به نفع احمدی‌نژاد ریخته شود، 14 میلیون رای به نفع احمدی‌نژاد صادر شده است! آیا ناظرین کاندیداها این نکته را مدنظر داشتند؟ در پادگان‌ها که امکان حضور بازرس وجود نداشته، چگونه ناظرین حضور داشته‌اند؟

2- در پاسخ به سوالی درمورد علت سرعت اعلام آرای این دوره، کامران دانشجو اعلام کرد که این سرعت عمل به‌دلیل استفاده از کامپیوتر و ارسال آنلاین اطلاعات بوده است. حوزه‌هایی که به‌شخصه دیدم، کامپیوترها را خاموش کرده و گوشه حوزه بسته‌بندی کرده بودند تا به دلیل عدم استفاده جاگیر نباشند. به‌نظر شما کامپیوتری که خاموش است، می‌تواند اطلاعات آنلاین ارسال کند؟ به‌فرض ارسال مستقیم اطلاعات، آیا ناظرین حاضر در وزارت کشور قادر به کنترل این اطلاعات بوده‌اند و با صحت و عدم دست‌کاری نرم افزار استفاده شده آشنایی داشته‌اند؟ آیا این نرم‌افزار نباید توسط ستاد کاندیداها تست می‌شد؟

3- تعداد شرکت‌کنندگان حدود 36 میلیون نفر اعلام شده، اما تعداد برگه‌های چاپ شده رای بیش از 54 میلیون برگ بوده است. جالب این‌که با وجود این برگه‌های زیاد، به شعبه‌هایی که برگه کم می‌آوردند، برکه رسانده نمی‌شد. علتش معلوم است: احتمالا برگه‌های اضافی قبلا با نام احمدی‌نژاد پرشده بودند‍.

4- ناظرین کاندیداها در شعبه‌های اخذ رای متاسفانه بسیار بی‌تجربه و ضعیف بودند. در چند شعبه، دختران جوانی از طرف ستاد موسوی به این کار گمترده شده بودند که به‌هیچ‌وجه توجهی به روند انتخابات و احتمال تقلب در آن نداشتند. آن‌ها مثل یک تماشاگر گوشه‌ای نشسته و مدام می‌گفتند که کسی نباید با آن‌ها حرف بزند!

5- احمدی‌نژاد در محافل "خودی" گفته بود که: "اگر کسی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، باید از روی جنازه من بگذرد!" به‌نظر شما چنین شخصی از تقلب می‌گذرد؟!

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats