۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

فيلم مهدی كروبی: نوآوری در كلام!

فیلم تبلیغاتی مهدی كروبی نه تنها بین نامزدهای امسال كه بین كل فیلم های پخش شده تبلیغاتی در همه دوره‌ها، رویكرد تازه و متفاوتی داشت. این فیلم با ترجیع بند "از خودتان می‌پرسید چرا كروبی می‌خواهد رئیس جمهور شود" بر روی تصاویر از صدای یك گوینده زن استفاده كرده بود كه دركنار استفاده محسن رضایی از صدای ناصر طهماسب در فیلمش، یكی از جذاب‌ترین صداها برای یك بیننده تلویزیونی بود. این نریشن (صدای راوی برروی تصاویر) برروی تصاویر سخنرانی‌ها و بازدیدهای كروبی با مردم ادامه داشت و سازنده فیلم به‌خوبی فهمیده بود كه تكرار سوت و تشویق های مردم در فیلم‌ انتخاباتی دیگر تاثیر چندانی ندارد.

اما گل فیلم كروبی، مصاحبه چندنفره كرباسچی، كدیور، الویری، ابطحی و... با كروبی بود كه سوالات جذاب، صریح و شفافی در آن ةا مطرح شد. ارزش این سوالات به‌حدی بود كه نفس مطرح شدن‌شان حتی از جواب‌ها مهم‌تر بود كه نمونه‌اش سوال كدیور درمورد حجاب اجباری و سوال كرباسچی درمورد رابطه با امریكا و سوال ابطحی درمورد هاله نور بود. اين نحوه گلچين كردن سوالات تند و بحث انگيز چيزی بود كه جای لحظه‌های ملودراماتيك در فيلم های ديگران را گرفته بود. به جايش تصاويری از بغض كردن كرباسچی هنگام سوال كردن درباره مردم فقير كشور گنجانده شده بود.

با اين فيلم، كروبی نشان داد كه تيم كارگردانی فيلمش هم مثل ساير تيم‌هايش حرفه‌ای و نوآور است!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

واقعاً فیلم بسیار روشنگری بود بر خلاف فیلم سایر کاندیداها.بدون استفاده از صحنه های احساسی صاف و روشن برنامه هایش را ارائه داد.

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats