۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

انقلاب دیجیتالی جنبش سبز

هفته پیش سازگارا به این نکته اشاره کرد که از هم‌اکنون انقلاب دیجیتالی جنبش سبز در همه دنیا به‌عنوان یک حرکت نوین ثبت شده است. در این حرکت، تصاویر آماتوری گرفته‌شده با موبایل‌ها به روی صفحات وب قرار می گیرد و به سرعت در سراسر جهان به‌نمایش درمی‌آید. نکته مورداشاره سازگارا و تاثیر حرکت جنبش سبز را از هم‌اکنون نیز می توان در جهان دیجیتال دید. دو هفته قبل وقتی مصری‌ها به اتوبوس حامل بازیکنان الجزایری هجوم بردند، تنها تصاویر گرفته شده از این حادثه که درجهان پخش شد، تصاویر موبایلی یکی از بازیکنان بود. دیشب هم تصاویری از زیر گرفته‌شدن عمدی و چندباره یک فلسطینی در اسرائیل پخش شد که با یک موبایل تصویربرداری شده بود. البته ارسال تصاویر مختلف به یوتیوب و سایت‌های مشابه چیز جدیدی نیست. اما تصاویر جنبش سبز آماتوری هستند و به علت کیفیت پایین‌شان، پیش ‌ازین جدی گرفته نمی شدند. ازین پس اما همه تصاویر به‌ظاهر ساده گرفته‌شده با موبایل ارزش خبری خواهند داشت!

۲ نظر:

ghalam گفت...

این در واقع تحقق همان سخنان هر ایرانی‌ یک رسانه و شما رسانه اید هست!این نشان از آن دارد که جنبش سبز به خوبی‌ ‌ اهداف خود را عملی‌ می‌کند و این نشان از بلوغ فکری و فرهنگی‌ مردم ما دارد!
http://ghalambedast.wordpress.com/

سیاوش علوی گفت...

با سلام . سیاوش علوی هستم نگارندهء وبلاگی فیلتر شده ای که 3 ماه پس از فیلتر هنوز فعال است و 3000 بازدید به ویزیتور خود اضافه کرده است . سری به من بزنید و در صورت تمایل برای تبادل لینک مرا مطلع کنید .
اگر در بالاترین عضو هستید و مرا دعوت کنید تا بتوانم عضو شوم خوشحال می شوم
bi_sahab2003@yahoo.com
www.alavi.blogsky.com

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats