۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

فراخوان سبز تحریم صداوسیما: همکاری با این نهاد دیگر جایز نیست

با تمدید زمان ریاست ضرغامی بر صداوسیما، به نظر می رسید فرصتی برای اصلاح خطاهای گذشته او پیش آمده باشد. اما بخشنامه هایی که طی این مدت در مورد سخت گیری‌های بیشتر بر کارمندان آن سازمان و نیز سریال‌های ساخته شده صادر شد، روند تهاجمی بیشتری را نشان می‌دهد. از طرف دیگر، اقدامات اخیر صداوسیما در تحریف تظاهرات روز 16 آذر، صداگذاری برروی تصاویر گرفته شده و مونتاژ عکس پاره شده امام خمینی با تصاویری از دانشجویان جنبش سبز، همه و همه نشان می دهند رسانه‌ای که قرار است ملی باشد، حرکتی ضدملی را در پیش گرفته است. با این وضعیت، راهی جز تحریم صداوسیما باقی نمی‌ماند و عجب این که این مسیری است که سال 1357 نیز با عملکرد تلویزیون رخ داد.
از آن‌جا که جنبش سبز می‌خواهد با حداقل فشار برروی مردم ایران به‌پیش برود، این تحریم در مرحله اول به سادگی شامل کسانی می‌شود که شغل دوم‌شان کار در صداوسیماست: گویندگان خبر، گزارشگران ورزشی، مجریان تلویزیونی، مهمانان برنامه‌های مختلف هنری و بسیاری از برنامه سازان جزء این گروه هستند. به‌این ترتیب این افراد که از شغل اول خود ارتزاق می‌کنند، دچار مشکل مالی نیز نمی‌شوند. جالب این که عدم همکاری همین گروه به‌ظاهر کوچک، به‌علت جلوی صحنه بودن آن‌ها می‌تواند ظاهر این نهاد پوسیده را به‌سرعت دستخوش تغییر کند و این پیام را به مخاطبین برساند که جنبش سبز در صداوسیما نیز به حرکت خود ادامه می‌دهد.
با عدم همکاری هنرمندان با صداوسیما، به‌سرعت شاهد نزول برنامه ها نیز خواهیم بود. البته تحریم هنرمندان باطبع شامل آثار ساخته شده ازین پس می شود و برای سریال‌های درحال پخش امکان‌پذیر نیست.
البته این تحریم چندماهی است که عملا آغاز شده است: رخشان بنی اعتماد اعلام کرده دیگر فیلم نمی‌سازد، ابراهیم رها گفته است هیچ‌یک از نوشته‌هایش را صداوسیما نپذیرفته و این به‌معنی قطع همکاری است و بسیاری از کارشناسان دعوت صداوسیما برای حضور در برنامه های مختلف را رد کرده‌اند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام میشه همه آنتن های خودشونو ببرن بندازن جلوی صدا وسیما " مال بد بیخ ریش صاحبش"

ناشناس گفت...

مرسی نظرتون عالیه! البته بعضی از این افراد مثثل مجریان 20:30 برنامه ریز هم هستند که باید مشخصاتشون استخراج و تحت فشار قرار بگیرند.

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats