۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

حساسیت 16 آذر روزنامه‌نگاران را به‌سر کار کشاند!

روزنامه‌ها هم در این آب‌وخاک برای خود حکایتی دارند. در دوران اصلاحات که به‌قول خاتمی هر روز یک بحران ایجاد می‌شد، گاه برای بی‌خبر نماندن مردم، روزنامه‌های اصلاح‌طلب بین خود تقسیم وظیفه می کردند و حتی پیش آمده بود که در تعطیلات عید هم منتشر ‌شوند. اما طی سال‌های اخیر این‌طور رسم بود که روزنامه‌ها بین دو تعطیلی منتشر نمی‌شدند و این شامل روزنامه های اصلاح‌طلب و اصولگرا و...می‌شد! اما امروز که روز قبل از عید هم هست و دانشگاه‌ها و مدارس را هم تعطیل کرده‌اند، در کمال تعجب همه روزنامه‌ها درآمدند. علت این امر چیزی نبود جز حساسیت‌ها امروز به‌عنوان آخرین روز کاری قبل از 16 آذر. برخلاف همشهری که چیزی درباره این روز ندارد و جام‌جم که تیتر "دعوت هاشمی و لاریجانی" را در صفحه اول چاپ کرده، روزنامه‌های اصلاح‌طلب مستقیما به 16 آذر پرداختند. روزنامه اعتماد که بعد از توقیف اعتمادملی شمشیر داموکلس را بالای سرخودش می‌بیند و بااحتیاط گام برمی‌دارد، اولین تیتر بخش تیترهایش را به گفته فرمانه نیروی انتظامی تهران اختصاص داده:"16 آذر تنها در دانشگاه‌ها آن‌هم با مجوز". اما حیات نو که چند ماهی‌ست به پایگاه اصلی کاغذی جنبش سبز بدل شده، تیتر زده:"16 آذر پاسداشت حرمت انسان در پهنه زندگی" که به بیانیه سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام اشاره دارد. حیات نو که سعی می‌کند هر روز به بهانه‌ای خبر و عکسی از موسوی یا کروبی داشته باشد، عکس کروبی را سمت راست بالای صفحه اول چاپ کرده و اشاره کرده است که او در دیدار با خانواده فیض‌الله عرب سرخی، از لزوم به بازگشت به قانون اساسی گفته و به دلجویی از آن‌ها پرداخته.
به‌این ترتیب به‌هر نحو که شده، روزنامه‌های اصلاح‌طلب اشاره‌ای به 16 آذر داشتند و اهمیت این روز را یادآور شدند تا کودتاچیان بیش از پیش برخود بلرزند.
اما روزنامه‌ای که در این بین بسیار عجیب پیش می‌رود، جمهوری اسلامی است، به مدیرمسئولی رهبر! این روزنامه گاه مثل هفته قبل چنان به احمدی‌نژاد می‌تازد که گویی مثل کیهان، جمهوری اسلامی هم در دو نسخه تهران و لندن منتشر می‌شود!

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats