۱۳۸۷ آذر ۱۱, دوشنبه

خانم میلانی، این بود سطح روشنفکری شما؟

خانم تهمینه میلانی، به توصیه یکی از دوستان امروز فیلم ‌آتش بس را دیدم و حیرت کردم. این فیلم آخرین فیلم شماست که به روی پرده رفته و فروشی بالای یک میلیارد تومان داشته است. حیرت کردم از شما و کاری که در فیلم‌تان کرده‌اید. شما می‌دانستید که دلارام پسری‌است که تغییر جنسیت داده و از سرگذشتش باخبر بودید. شما که مدام دم از روشنفکری و روشنگری می‌زنید و شخصیت‌های فیلم‌هایتان کتابخوان و طالب آزادی هستند ، چطور حاضر شدید در فیلم آخرتان آتش بس اینطور یک انسان را به لجن بکشید؟ دلارام کم از زندگی کشیده بود، که شما هم به او ضربه زدید؟ حتی نکردید اسم شخصیت مسخره فیلم‌تان را دلارام نگذارید. احتمالا کتابی را که با نام جنسیت گمشده منتشر شده و سرنوشت دلارام است، خوانده‌اید. در آن کتاب نویسنده لااقل اینقدر انسانیت داشته که نام دلارام را نبرد و او را تنها اولین شخصی که عمل تغییر جنسیت را در ایران انجام داده، بنامد. دلارام که با روح بزرگش تغییر جنسیت داد تا خود گمشده‌اش را پیدا کند، چه بر سر شما آورده بود، که اینطور حقیر و مسخره نشانش دادید؟ این بود سطح فکر کارگردانی که با افتخار خودش را فمینیست می‌خواند؟ فمینیست‌ها آیا مردی که می‌خواهد زن شود را این‌چنین تحقیر می‌کنند تا در سالن سینما همه به ریشش بخندند؟

هیچ می‌دانید با صحنه‌های مسخره شما در مورد آن پسری که دوست دارد به دختر تبدیل شود و از داراب به دلارام برسد، چقدر ترنس هایی که وضعیت مشابهی دارند، لطمه خوردند؟ هیچ می‌دانید هر ترنس بعد از تغییر جنسیت چقدر تحت فشار است و باید دوستان و خانواده‌اش را به‌سرعت ترک کند تا خبر مرگ هویت قبلی‌اش را اعلام کند؟ هیچ می‌دانستید که قبل از عمل، آن‌ها برای همیشه از خانواده خداحافظی می‌کنند؟ اگر می‌دانستید که خیانت بزرگی کرده‌اید و اگر نمی‌دانستید، چطور جرات کردید شخصیت فیلم‌تان را ندانسته به تصویر کشیدید.از دست شما عصبانی هستم چون شنیدم بعد از حرکت ناجوانمردانه شما درباره ترنس‌ها، آن‌ها حاضر به همکاری در هیچ فیلمی نیستند و به این ترتیب تنها مدیومی که می‌توانست آن ها را به جامعه معرفی کند و دید جامعه عقب‌مانده ما را به آن‌ها عوض کند، از کار بازایستاد و آن‌ها را که نیازمند حمایتی دوچندان هستند، بی‌پناه‌تر از همیشه برجای گذاشت.

دلارام روح بزرگی دارد که از شما شکایت نمی‌کند، اما مقابل جامعه روشنفکری چه جوابی دارید بدهید؟ شاید هم دلارام شکایت نمی‌کند چون می‌داند فریادش به جایی نخواهد رسید. امیدوارم باوجود روحیه پرخاشگرتان، اینقدر انسانیت داشته باشید که اشتباه‌تان را بپذیرید و در صدد جبرانش در آثار بعدی‌تان برآیید

هیچ نظری موجود نیست:

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats