۱۳۸۷ مهر ۵, جمعه

جلسه ای که جرج بوش را یک دمکرات نشان داد

جرج بوش دیشب بعد از اعلام جسورانه وضعیت فوق العاده در اقتصاد ایالات متحده، طرح هفتصدمیلیارد دلاری خود را برای کمک به بخش مسکن و بانک ها و شرکت های واسطه در آن به کنگره ارائه کرد و به شدت اصرار کرد طرحش تصویب شود. اما جلسه ای که او با بزرگان ایالات متحده داشت، به طرز غریبی بوی دموکراسی از یک طرف و وطن پرستی از طرف دیگر می دهد و نشان می دهد بین کشورهای دیگر با ایالات متحده چقدر فاصله است. در این جلسه بوش به ملاقات مک کین و اوباما رفت و نظرشان را درباره طرح گسترده اش در مورد اقتصاد آمریکا جویا شد. خیلی جالب است که او از کسانی که قرار است بعد از او به ریاست جمهوری برسند نظر می خواهد و مثل کشورهای جهان سوم خودش را کنار نمی کشد تا مسئولیت را به گردن نفر بعدی بیندازد تا طرف را نیامده بکود و له کند. جرج بوش که فارغ التحصیل ام.بی.ای از هاروارد است، با این حرکت نشان می دهد چگونه سیستم دموکراتیک می تواند آدمی را که به نظر می رسد یکدنده و تکرو باشد، به مشورت با آیندگان وادار کند.
حرکت بوش حرکتی روبه جلو و به سوی آینده است. در حالی که در کشورهای جهان سوم همیشه روبه عقب نگریسته می شود تا رویارویی با مشکل جایش را به فرافکنی و متهم کردن دیگران بدهد!

۳ نظر:

mojtaba گفت...

سلام
خیلی جالب بود
باهات موافقم
بوش هر گندی که هست اما یه سری رفتاراش عاقلانه است مثلا مثه چیز نمیاد اقتصاد بدی که گریبانشون رو گرفته رو انکار کنه. اتفاق های بد رو انکار نمی کنه و این خودش صداقتش رو نشون میده.

ناشناس گفت...

سلام. با وبلاگ شما امروز آشنا شدم. عرضی داشتم، البته با اجازه! یکم این که وقتی هویت شما مشخص نیست (و ما هم قرار نیست کشف رمز بکنیم!) چه‏طور ممکن است برای نقل مطالب تان از شما "اجازه گرفت؟ و دوم، حیات اقتصادی سیاستمداران آمریکایی بعد از پایان رسمی خدمت میهنی‏شان آغاز می‏شود. از این نظر می‏شود گفت بوش عاقبت‏اندیش است، همان‏طور که پدرش بود وگرنه…!

نگارنده گفت...

نگار عزيز، متشككر از لطفت. در اين صورت مي‌توانند ايميل بزنند و اجازه لبگيرند تا كپي كاري انجام نشود.

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats