۱۳۸۸ فروردین ۱۲, چهارشنبه

اولین برنامه نود ۸۸: روز داوری!

دیشب عادل فردوسی‌پور سعی می‌کرد خودش را خونسرد نشان دهد، اما همه می‌دانستند او از چیزی بسیار خوشحال است؛ گویی باری از دوشش برداشته شده. برای دانستن مطلب باید به سه سال قبل برگردیم: جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان!
فردوسی‌پور که برای تفسیر بازی‌های ایران و ساخت چندین گزارش تصویری به آلمان رفته، بعد از اولین بازی ایران در رختکن به‌سراغ علی دایی می‌رود تا نظرش را درمورد بازی بپرسد. دایی که زیرتیغ رسانه‌ها فشار زیادی را تحمل می‌کند، با لحنی عصبی فردوسی‌پور را هل می‌دهد و بعد در پاسخ اعتراض فردوسی‌پور او را بچه می‌خواند و کشیده‌ای به صورتش می‌زند. از آن زمان فردوسی‌پور خودش را کنترل می‌کند و رختکن را ترک می‌کند، اما رفتار دایی هرگز از یادش نمی‌رود: دو مهندس فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف وارد دوئل شده‌اند!
روز انتخاب دایی به‌عنوان سرمربی تیم ملی روز جشن فردوسی‌پور است؛ فرصت انتقام مهیا شده! مسابقه پیامک برنامه نود هم که در آن مردم با هفتاد درصد آرا به انتخاب دایی رای مثبت می‌دهند، بی‌طرفی ظاهری مجری نود را نشان می‌دهد. اما اولین حمله‌ها همراه با اعلام تعطیلی لیگ برای اردوی تیم ملی آغاز می‌شود. با این‌که دایی معتقد است مربیان قبلی هم همین رویه را داشته‌اند، فردوسی‌پور از لیگ‌های اروپایی مثال می‌آورد تا دایی با خامی جواب را بدهد:"چی ما درست است و به اروپایی‌ها رفته، که این کارمان به‌ اروپایی‌ها برود؟" و فردوسی‌پور جواب مورد انتظارش را می‌گیرد! این برخورد یک‌طرفه دایی سبب می‌شود بعدها فیروز کریمی با صریح‌ترین انتقادها از "عدم تعامل بی‌سابقه تیم ملی با باشگاه‌ها در دوران علی دایی" بگوید. شروع بازی‌های مقدماتی با تساوی مقابل عربستان در ریاض به‌نفع دایی پیش می‌رود. اما دو شب مانده به بازی با امارات، پیامک نود از مردم پیش‌بینی بازی را می‌پرسد و دایی که از این حرکت نود دلخور شده، ‌فدراسیون و جوانکی به‌نام آخوندی را برعلیه فردوسی می‌شوراند تا با بدترین لحن نود را بکوبد و این برنامه در چند هفته پیاپی به خیانت علیه کشور و زیرسوال بردن دستاوردهای نظام متهم شود. اما این بار رسانه‌های مکتوب و سایت‌های اینترنتی مردم را به حمایت از مجری باهوش نود تشویق می‌کنند تا پس از یک هفته کارشکنی مخابرات، در هفته بعدش رکورد پیامک شکسته شود و فردوسی‌پور با بغضی در گلو چندین بار طی برنامه از مردم تشکر کند. با این‌حال، حمایت همه‌جانبه از تیم ملی را برنامه نود هم رعایت می‌کند و بازی حساس با عربستان در تهران را فردوسی‌ پور گزارش نمی‌کند تا برسد به باخت تیم ملی و برنامه دیشب نود: روز داوری.
درحالی‌که انتظار می‌رفت پیامک نود به رای به چند نامزد مربی‌گری تیم ملی اختصاص داده شود، فردوسی‌پور تیر خلاص را می‌زند و از مردم می‌خواهد مقصر شکست تیم مقابل عربستان را پیدا کنند. حتی اگر قبل از برنامه کسی نظر مثبت مردم به دایی را پیش بینی می‌کرد، پخش مصاحبه‌ مطبوعاتی دایی در دو بخش مفصل، کار دایی را تمام می‌کند تا با حدود ۶۰ درصد نظرات در برنامه‌ای که رکورد پیامک‌ها با عدد سه میلیون شکسته می‌شود، مقصر معرفی شود. علی دایی که خود را از پیش بازنده دیده، به برنامه نود نمی‌آید تا مفتضح‌تر نشود. احتمالا او فهمیده جواب‌هایش در مصاحبه مطبوعاتی تا مدت‌ها در ذهن رسانه‌ها و مردم باقی خواهد ماند. در ادامه برنامه نود، درحالی‌که امیر حاج رضایی دایی را شخصیتی کریزماتیک می‌خواند، فردوسی‌پور به میان حرفش می‌پرد و با اشاره ضمنی به رفتار دایی در مصاحبه مطبوعاتی می‌گوید:"شما اسمش را می‌گذارید کریزماتیک؟!" تا حاج رضایی عقب‌نشینی کند. فردوسی‌پور هم ادامه نمی‌دهد. او قصد ندارد دایی له شده را بیشتر زیر پا فشار دهد: روز انتقام او با رای مردم به روز داوری تبدیل شده و نبرد فعلا به‌پایان رسیده.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

انگار غیر از عقده های عادل عقده های خیلی های دیگه وا شده

در ضمن اونی که گفتی کاریزماتیکه نه کیریزماتیک

takapoooo گفت...

حمله انصاری فر به فردوسی پور با سلاح احمدی نژاد
دورغ گفتن و فرار از واقعیت و پاسخ گو نبودن برابر مردم یکی از روشهای احمدی نژاد و دوستان وی است وقتی که سال قبل آخوندی و عزیز محمدی با این شگرد به فردوسی پور تاختند دیشب نیز وقتی که انصاری فر با سوالات فردوسی پور مواجهه شد خواست طبق سنت رئیس اش با دروغگوی و مغلته کاری در قابل فردوسی پور بایستد
انصاری فر در مقابل سوال فردوسی پور که چه جوابی به هوادران داری گفت شما دارید جو سازی می کنید
فردوسی پور که از پاسخ انصاری فر یکه خورده بود عقب نشست وبحث را عوض کرد

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats