۱۳۸۸ خرداد ۱, جمعه

تكدی گری دولتی مردم ما را به‌كجا می‌برد؟

حتما شنیده‌اید به استان‌ها دستور داده شده، برای هر نامه‌ای كه به رئیس جمهور نوشته می‌شود، دستگاه مربوطه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در پاكت بگذارد و برای نویسنده نامه بفرستد. این نكته سبب شده شغل‌های واسطه ای برای نوشتن و رساندن نامه به‌وجود آید كه شاید تعداد این شغل‌های از طرح معروف شكست خورده چندين ميليارد تومانی بنگاه‌های بازده وزیركار دولت نهم تاكنون بیشتر شده باشد! اما بحث برسر اشتغال دلالان نیست، بلكه برسرگداشدن مردمی است كه مناعت طبع‌شان سال ها و بلكه قرن‌ها مورد تحسین بوده است. این بار گداصفتی را رئیس دولت نهم از آرادان با خود به به میان مردم آورده است. باورش سخت است، اما كم نیستند متمولینی كه خود چندین نامه به رئیس‌جمهور نوشته‌اند تا سهمی در این گدایی دولتی داشته باشند.

تكدی‌گری دولتی این‌روزها به یك تبلیغ انتخاباتی شدید تبدیل شده. اما بیچاره متقاضیان و نویسندگان نامه نمی‌داننند كه رئیس‌جمهور پول خودشان را از جیب دولت و بیت‌المال با منت تمام به خودشان پرداخت می كند. وگرنه رئیس‌جمهوری كه نزدیكانش ادعا می‌كنند در چرخاندن دخل و خرج خانه خودش مشكل دارد و از صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد شده توسط خودش وام گرفته، از كجا برای حاتم‌بخشی به پول آورده كه به مردم و دختران خوبگاه‌های دانشجویی هدیه دهد؟ البته مثل همیشه برای این خرج از جیب مردم كه از 300 میلیارد دلار فرارفته، هیچ جرمی تعیین نشده و عبارت خیانت برایش به كار نرفته. البته این تكدی‌گری دولتی متاسفانه جواب هم داده و مردم شریف و قانع‌مان بعد از ایستادن در صف نامه‌ها، مدعی هستند احمدی‌نژاد بهترین گزینه برای‌شان است! به قول جمالزاده بزرگ: بیله دیگ، بیله چغندر!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

20 30 هزار تومان ؟!؟!؟ 100 هزار تومان داده بودن به يك بنده خدايي فقط واسه اينكه يك نامه نوشته !! اينجوري مردم رو مديون خودشون مي كنن !

م کا از تهران گفت...

خیلی بده که انسان(:البته توهین بشما نباشه) برای رسیدن به اهدافش خیلی از ابتدائیات اسلام رو زیر پا بذاره.


اینهمه آقا میگند که دولت رو تخریب نکنید. آقامحمود 95% خوب بوده و 5% از کاراش قابل خدشه است اگه اینطور نباشه با ائمه ای که معصوم بودند تفاوتی نداشت.


شما که کارتون از انتقاد گذشته تهمت میزنید و دروغ مینویسید...


برفرض محال دروغ شما حقیقت داشت اول گداپرور عالم حضرت امیر علیه السلام بودند.
یه مرده رو خوابشو دیدن.
بهش گفتن چه خبر؟


گفت: فقط اینو بهتون بگم هر چی ما تو دنیا شوخی گرفتیم اینجا جدی گرفتند.

کاش این دروغ راست بود.



حواست باشه که توی اون دنیا بد حالمون رو میگیرند...

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats