۱۳۸۸ شهریور ۳۰, دوشنبه

آیا وزن و عیار طرفداران موسوی با طرفداران احمدی‌نژاد یکسان است؟

هر بار که احمدی‌نژاد از خیل طرفدارانش می‌گوید و خود را نماینده مردم ایران می‌داند و اعلام می کند که مثلا "ملت ایران از حق هسته‌ای خودش نمی گذرد" یا "ملت ایران حق مظلومان فلسطین را می‌گیرد" این نکته به ذهن خطور می‌کند که این ملت موردنظر احمدی‌نژاد که طرفدارانش باشند چه کسانی هستند و چه ویژگی‌های متفاوتی از مخالفانش دارند؟
بی‌تردید وزن و عیار طرفداران موسوی از طرفداران احمدی‌نژاد خیلی بیشتر است. آن‌ها تحصیلکرده‌تر، باهوش‌تر، نخبه‌تر وجوان‌تراز رقیبان‌شان هستند و وجهه‌ای بین‌المللی دارند. اگر طرفداران احمدی‌نژاد را بسیجی‌هایی تشکیل می‌دهند که به‌دنبال پست و پول هستند یا کارمندانی که در پی گرفتن اضافه‌کار و پاداش و مقام در لباس بسیجی ظاهر می‌شوند، مردم سبزپوش هیچ نفع مستقیم و شخصی از طرفداری خود نمی‌برند. از طرفی بارها طرفداران احمدی‌نژاد گفته‌اند که در انتخابات تقلب نشده، بلکه روستائیان ساده دل به احمدی‌نژاد رای داده اند! در واقع تفاوت آرای خاموش احمدی‌نژاد با موسوی همین تفاوت روستایی سیب‌زمینی گرفته، با جوان یا فرد مسنی است که با منطق قوی و سیاسی خود از انتخابات قهر کرده بوده و حالا به صحنه برگشته است.
تفاوت دیگر در جنسیت طرفداران دوطرف است. طرفداران سنتی احمدی‌نژاد مردانی هستند که زنان چادری را با زور به‌دنبال خود به صندوق‌های رای کشانده اند، اما طرفداران موسوی زنانی هستند که مردان‌شان را به جلو هل می‌دهند. در تظاهرات روز قدس زن‌ها اجازه نمی‌دادند مردها لحظه‌ای ساکت بمانند و مدام آن‌ها را وادار به شعاردادن و فعال بودن می‌کردند. به‌جرات می‌توان گفت ذکاوت و دانایی دختران جوان جنبش سبز از هرسه وزیرزن پیشنهادی احمدی‌نژاد به مجلس بیشتر است.آن‌ها به‌درستی شیرزن نامیده می‌شوند.
نکته دیگر سطح تفکر و دید با ظرافت و هنرمندانه طرفداران جنبش سبز است که با چند تکه فیلم بی‌کیفیت گرفته شده از موبایل دنیا را تسخیر کرده‌اند و سبب رسوایی کودتاچیان شده‌اند. به‌طوری‌که کارشناسان هنری دنیا از این هوشمندی و ظرافت حیرت کرده‌اند. درحالی‌که طرفداران احمدی‌نژاد با هندی کم‌ها و دوربین‌های عظیم الجثه‌ای که فیلمبرداران برروی وانت‌ها سوار می کند، تاکنون حتی یک دقیقه فیلم برجسته و قابل تامل از خود ارائه نداده‌اند.
با این وصف آیا وزن و عیار یک طرفدار موسوی به‌اندازه ده طرفدار احمدی‌نژاد نیست؟

۷ نظر:

ناشناس گفت...

محمد بنام پیغمبر تمام قبایل یهودی را مانند بنی قریظه و بنو نضیر و بنو قینقاع و بنی مصطلق و...را یکی پس از دیگری قتل عام کرد جالب اینکه در طول روز مردها را قتل عام میکرد و شب زنانشانرا به رختخواب میبرد مانند ریحانه زن ٢٠ ساله رییس قبیله بنی قریظه که در روز پدر و برادر و شوهرش را کشت و شب او (ریحانه) را به رختخواب برد و حتی قوانینی که خودش اورده بمحمد بنام پیغمبر تمام قبایل یهودی را مانند بنی قریظه و بنو نضیر و بنو قینقاع و بنی مصطلق و...را یکی پس از دیگری قتل عام کرد جالب اینکه در طول روز مردها را قتل عام میکرد و شب زنانشانرا به رختخواب میبرد مانند ریحانه زن ٢٠ ساله رییس قبیله بنی قریظه که در روز پدر و برادر و شوهرش را کشت و شب او (ریحانه) را به رختخواب برد و حتی قوانینی که خودش اورده بود (که زن شوهر مرده باید ٤ ماه و ١٠ روز عده نگهدارد ) را رعایت نمیکرد
با این توصیف یهودیها قاعدتا باید به خون خواهی اجداد خود مسلمانها را قتل عام کنند و ما ایرانیها را از دست این جنایتکاران که عقلشان در ماتحتشان میباشد نجات دهند ود (که زن شوهر مرده باید ٤ ماه و ١٠ روز عده نگهدارد ) را رعایت نمیکرد
با این توصیف یهودیها قاعدتا باید به خون خواهی اجداد خود مسلمانها را قتل عام کنند و ما ایرانیها را از دست این جنایتکاران که عقلشان در ماتحتشان میباشد نجات دهند

ناشناس گفت...

به نام خدا
با سلام
من 18 ساله طلبه هستم و سابقه بسيجي هم دارم و الآن محقق و مدرس حوزه علميه قم هستم.
با تحليل شما مخالفم چرا كه من با همه اين شرايط در انتخابات نهم و دهم مخالف آقاي احمدي نژاد و برخوردهاي خلاف شرع و دين دولتش هستم.
مانند من هم كم نيستند.
لطفا سياه و سفيد نبينيد.
پس وزن حاميان اصلي احمدي نژاد بسيار كمتر از اينه.....

ناشناس گفت...

برید کشککتون بسابیدهمینکه همجاتون میسوزه خوشحالیم

ناشناس گفت...

سلام، من هم يك روزنامه نگارم و با حساب سرانگشتي شما عيارم صفره. من مردم زحمتكش و ساده دل روستايي را دوست دارم و هرگز نمي تونم با مرفهان بي درد همدلي كنم.

Unknown گفت...

این حرفها تفرقه افکنانست.استان سیستان و بلوچستان با اون همه محرومیت و سادگی به آقای موسوی رای دادند.

Hypnotique گفت...

ye formula sadeh behet pishnahad mikonam. Harja didi Ahmadinejad az lafze "Mellat" estefadeh mikone, be jash bezar "Man". Alan salhast ke be in nokte pey bordam ke Ahmadinejad harja mikhad harfe khodeshoi bezane, be jaye "Man" mige "Mellat"

Unknown گفت...

رئیس جمهوره قلّابی ما آقای احمدی نجس عجب آدم بی‌حیا و بی‌شرمی هست بعد از اینهمه قتل و آدم کشی‌تازه می‌خواد بره سازمان ملل بگه چطور باید قتل عام کرد و رئیس جمهور هم شد. آقای احمدی نجس و پدر نجسترش آیت الله دشمن اسلامی یک روز جواب این جنایاتشون را خواهند داد حالا هرچقدر برند سازمان ملل عر و تیز کنند. مارو باش هزار‌ها سال تمدن را دادیم دست یک خر ، آقای احمدی خره و یک خر رون، آیت الله دشمن اسلامی. می‌خواد بره اونجا بگه در ایران همجنس باز نیست ولی‌نمیگه کون بچها و طلاب گذاشتند همجنس بازی به حساب نمیآید.اول میکننمون بعد میکشنمون، بد از حقوق بشر و حقوق مردم حرف میزنند. ما دیگه چه ملت خره بدبختی هستیم که اینها شدند حاکممون. لا اِلهَ اِلَّا اللّه
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats