۱۳۸۷ خرداد ۲, پنجشنبه

سپاهاني ها در بيمارستان سوانح و سوختگي

برنامه نود اين هفته از يك جهت بسيار غافلگيركننده بود. عادل فردوسي پور حين برنامه بارها سعي كرد با ساكت مديرعامل سپاهان تماس بكيرد تا بلكه از او به عنوان يك مدير موفق در ليگ برتر قدرداني كند. اما وقتي تماس برقرار شد، حرف هاي ساكت همه را بهت زده كرد. او ابتدا اشاره كرد كه حرف هيچ داور و كارشناسي را قبول ندارد چون مظفري داور بازي، با همه هماهنگ كرده و سپاهاني ها ردش را گرفته اند. او نه پنالتي مسلمي كه بر روي حسين كعبي صورت گرفت را قبول داشت و نه وقت اضافه هفت دقيقه اي را كه طي برنامه معلوم شد كاملا درست محاسبه شده بود. طرفه آنكه ساكت مدعي بود وقت اضافه صحيح نه هفت دقيقه كه پنج دقيقه و سي و پنج ثانيه بوده است و درست در لحظه زدن گل پرسپوليس سوت پايان بايد به صدا درمي آمد! اما پرده آخر ساكت از همه جالب تر بود؛ جايي كه ادعا كرد تعداد زيادي از تماشاگران سپاهان زخمي شده اند و عكس فردي را نشان داد كه گفته مي شد چشمش آسيب ديده است! توجه كنيد كه او دقيقا سناريويي را انتخاب كرد كه با ماجراي از دست رفتن چشمان سرباز وظيفه در بازي رفت سپاهان با پرسپوليس همخواني داشته باشد. اما اين مدير زرنگ اصفهاني چنان ناشيانه اين حركت را به نمايش گذاشت كه از پيش معلوم بود از كميته انضباطي درخواست كسر سه امتياز از پرسپوليس را خواهد كرد.
ساكت اين نكته را فراموش كرده بود كه آسيب ديدن سرباز در اصفهان كاملا مصور و مستند بود و در فيلم به نمايش درآمده معلوم بود نارنجك دست سازي كه طرفداران سپاهان پرتاب كرده اند به صورت سرباز برخورد كرده است. در حالي كه هيچ گزارشي از برخورد يا آسيب ديدن تماشاگران سپاهاني لااقل تا روز بعد از مسابقه منتشر نشده بود. بلكه برعكس گزارش مفصلي از حمله هواداران تيم اصفهاني به اتومبيل هاي خبرنگاران حاضر در ورزشگاه از شبكه هاي مختلف تلويزيوني پخش شد كه در يكي از آنها يكي از طرفداران سپاهان رو به دوربين فرياد مي زد" ما اين كار را كرديم، خوب هم كرديم!" پس نمايش عكس فردي كه روي تختي دراز كشيده و طرح اين ادعا كه او توسط پرسپوليسي ها در روز شادماني و قهرماني پرسپوليس آسيب ديده مضحك به نظر مي رسد. به جاي اين كار ساكت مي توانست سري به درمانگاه سوانح و سوختگي بزند و از مجروحان بيشتري عكس و فيلم تهيه كند كه هم فال باشد و هم تماشا! از طرفي يادمان نرفته برخوردي را كه اصفهاني ها با آدم آرامي مثل اصغر حاجيلو به عنوان سرپرست تيم استقلال در بازي رفت با اين تيم داشتند و بقيه كاد فني را هم به ستوه آوردند.
اما نكته آزاردهنده ديگري كه ساكت بيان كرد ارسال فيلم بازي پرسپوليس و سپاهان به اي اف سي بود. همه مي دانيم كه فوتبال كشورمان براي تعيين سهميه باشگاه هاي آسيا در چه موقعيت خطرناكي قرار دارد و ارسال فيلم آمدن تماشاگران به وسط زمين بعد از سوت پايان بازي مي تواند نه تنها به ضررپرسپوليس كه به ضرر تيم سوم كه سپاهان است و كل فوتبال كشورمان باشد. اين حركت ها آدم را ياد زماني مي اندازد كه حميد درخشان ناگهان با مربيگري خوبش تيم نوجوانان كشورمان را به فينال آسيايي رساند و در جهان هم مطرح كرد. اما در همان ايام پرويز ابوطالب كه بهد از سالها دستش از تيم نوجوانان كوتاه شده بود ترجمه شناسنامه اعضاي تيم را به اي اف سي فرستاد و با ادعاي تقلب و صغر سني بازيكنان سبب محروميت تيم كشورمان شد. مي بينيد ما ايراني ها چقدر وطن دوست هستيم؟

هیچ نظری موجود نیست:

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats