۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

تحریم اس ام اس به نفع چه کسی ا‌ست؟

این روزها که به تظاهرات 16 آذر نزدیک می‌شویم، باز هم صحبت از تحریم را می‌شنویم. اما تحریم اس ام اس واقعا به نفع کیست؟ کودتاچیان از این تحریم اقتصادی سود می برند یا جنبش سبزی‌ها؟
اگر برای ضربه‌زدن به اقتصاد مخابرات سپاه می‌گویید، که اس ام اس چه فرقی با مکالمه دارد؟ اصلا از تماس تلفنی بگذریم، مگر بخشی از هزینه کار ما با اینترنت به جیب مخابرات نمی‌رود؟ پس اینترنت را هم تحریم کنیم! حتما یادتان هست بعد از انتخابات و قطع شدن اس ام اس از طرف مخابرات، این نکته مطرح شد که به مخابرات ضرری وارد نشده، چون کسانی که کار فوری داشته‌اند، به جای استفاده از اس ام اس مجبور به تماس تلفنی و پرداخت چندبرابر هزینه به مخابرات شده‌اند.
یادمان باشد بین ما و کودتاچیان، آن‌که رسانه‌ها را در اختیار و کنترل خود دارد، کودتاچیان هستند. رسانه ما اینترنت است که آن‌هم با فیلتر کردن سایت‌ها بسیار محدود شده است. پس با کنار گذاشتن اس ام اس خود را از یک رسانه مهم محروم کرده‌ایم. در حالی‌که دنیا از مخابره خبر و ارسال فیلم از طریق اینترنت بسیار کم سرعت ایران حیرت‌زده شده، در این کمبود رسانه سبز، نباید با لجبازی خود را از یک پیام‌رسان آسان و ارزان برای اطلاع‌رسانی محروم کنیم. یادمان باشد اس ام اس‌هایی که بعد از پخش خبرها از شبکه‌های اجتماعی و سایت بالاترین به دست مردم می‌رسد، تاثیر فوق‌العاده ای در حرکت‌های جمعی و راهپیمایی‌ها دارد. معمولا بلافاصله بعد از پخش خبر، مرحله بعدی را خود مردم به‌دست می گیرند و با به کار افتادن موبایل‌ها دیگران مطلع می‌شوند.
از طرف دیگر نباید نگران ردیابی اس ام اس‌ها باشیم. چراکه کوچک‌ترین حرکت ما در اینترنت هم قابل ردیابی است؛ ضمن اینکه اینجا سیم کارت‌های ایرانسل‌های ارزان قیمت را می‌شود خرید و دور انداخت، اما ردپای اینترنت روی شماره تلفن شما را نمی‌شود دور انداخت یا پاک کرد!ضمن این‌که حجم اس ام اس‌ها به قدری زیاد است که ردیابی آن‌ها به یک شوخی شبیه است.
یادمان نرود جنبش سبز یک جنبش هوشمند است و از جمله هوشمندی‌های آن استفاده از روزهای مذهبی و منابت‌های رسمی خود حکومت برای ضربه زدن به آن بوده است. حالا هم می توانیم از ابزار خود دولت علیه خودش استفاده کنیم!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

Sms ی که بعد از یک یا دو روز به دست گیرنده می رسد بودن یا نبودنش فرقی ندارد .بهتر است انرا تحریم کنیم.

بايگانی وبلاگ

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats