۱۳۸۷ شهریور ۸, جمعه

چه شد كه اين بار افشین عصبانی شد؟

بعد از بازی با ذوب‌آهن حرف‌های افشین قطبی خیلی تعجب‌آور بود. از وقتی افشین هدایت تیم قرمز را به عهده گرفته، یادمان نمی‌آید بعد از یك بازی این‌طور عصبانی شده باشد و كار را به مدیریت ضعیف باشگاه كشیده باشد. حتی پارسال وقتی استیلی با بازيكنان دست به يكي كرد و در اهواز كاری كرد كه بعد از خوردن چهار گل بازیكنان بی‌خیال در زمین راه می‌رفتند و افشین از حركات‌شان پوزخند می‌زد، بعد از بازی این‌طور عصبی حرف نزده بود. درست است كه او بعدا در مصاحبه‌ای گفت كه تیمش به یك شوك نیاز داشت و حرف‌هایش از سر گله‌گذاری نبوده است، حرف‌هایش برای مطبوعات بیشتر شوك‌آور بود تا قرمزها! چه چیزی بعد از بازی با ذوب‌آهن تغییر كرده بود؟ واقعیت این است كه افشین به عنوان یك بازی‌خوان درجه یك كارهایی با پرسپولیس كرده كه هیچ مربی دیگری در ایران جراتش را نداشته. نمونه‌اش همین فرستادن كریم باقری به خط حمله كه به نظر كارشناسان احتمالا بهترین گلزن فصل خواهد بود. اگر یادتان باشد، پارسال در بازی با استقلال اهواز او پنج دقیقه مانده به آخر بازی یك مدافع را بیرون كشید و فرهاد خیرخواه را به جایش به نوك حمله فرستاد. بلافاصله خیرخواه یك پاس طلایی داد و پرسپولیس بازی را برد. فیروز كریمی كه از حركت قطبی گیج شده بود، در برنامه نود گفت كه حرف‌های افشین درباره تعویضش چیزی است كه در ایران به آن "خالی‌بندی" می‌گویند. اما به تدریج تعویض‌های قطبی و عوض كردن نتیجه در دقایق آخر به یك شگرد در كارش تبدیل شد. امسال هم وقتی پرسپولیس بازی یك هیچ باخته به پاس را سه بر یك برد، افشین خوشحال به رختكن رفت. اما در دو بازی اخیر اتفاقاتی افتاد كه حربه‌های آنالیزور بزرگ فوتبال جهان زیر سوال رفت: در بازی با ملوان وقتی بازی دو بر یك برده را پرسپولیس مساوی كرد، قطبی ازصحنه مشكوك پنالتی در انزلی گفت و خودش را خالی كرد. اما بعد از بازی با ذوب‌اهن باید چه می‌كرد؟ دیگر نه پنالتی مشكوكی در كار بود و نه بازی در زمین حریف برگزار می‌شد كه جایی برای دلخوشی مانده باشد. پس افشین بعد از مدت‌ها كم آورد و حرف‌هایی را زد كه به‌عنوان یك الگوی جدید مربیان لیگ برتر – نگاه كنيم به حرف‌هاي امير قلعه نويي درباره بازي كردن "بين‌المللي " و" قول قهرماني صد درصد " تيمش كه چقدر تقليد از قطبي است - نباید می‌زد. قطبی یك مربی بسیار مغرور است. در لیگ فصل قبل وقتی نیكبخت به او توهین كرد فكر می‌كرد به عنوان یك فوروارد آماده افشین نمی‌تواند كنارش بگذارد. اما دیدیم كه او بازی‌های آخر فصل را روی نیمكت نشست و پرسپولیس با جابجایی‌های عجیب و غریب قطبی از همیشه بهتر بازی كرد. در بازی با ذوب‌اهن هم نیكبخت به دلیل حرف‌هایی كه سرتمرین به قطبی زده بود، نیمكت‌نشین بود و اتفاقا یك‌بار دیگر پرسپولیس خوب نتیجه می‌گرفت كه افشین تركیب را با آوردن نیكبخت عوض كرد و این بار همه چیز به نفع ابراهیم‌زاده شد تا نشان بدهد سال‌ها دستیاری در سپاهان یادش داده چطور از اشتباهات حریف استفاده كند. و البته برای افشين همين حركت ابراهيم‌زاده و ضربه‌خوردن از جايی كه به همه می‌زد، گران تمام شد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز اشتباه می کنید
در بازی با ذوب آهن هم پنالتی داشتیم،هم داوری که به اعتقاد قلبی من پول گرفته بود تا به ضرر پرسپولیس سوت بزنه،پس علت جوش آوردن قطبی این بود که یک حرفهای است،و باید به تیمش شوک می داد،
من به عنوان یک هوادار دو اتیشه پرسپولیس اصلا دوست ندارم سرمربی محبوبم به عنوان یک ببو مشهور بشه،قطبی باید به موقع جنتلمن باشه،و به موقع جلوی پول های تیم هایی مثل ذوب آهن و سپاهان و دشمنی فدراسیون ایستادگی کنه،شما احیانا اصفهانی نیستید؟

نگارنده گفت...

نه دوست عزيز. متاسفانه اصفهانی نيستم! عصبانيت قطبی را هم مرتبط با اصفهانيها نمی بينم.

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats