۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

از طرح هدفمندی یارانه‌ها دفاع می‌کنیم!

آمار اعلام‌شده از اثرات طرح هدفمندی یارانه‌ها حیرت‌انگیزند.: بهای برق 21.5 برابر می‌شود، بهای گاز 6 برابر و به گفته مجلس فعلی حداقل 40 درصد تورم خواهیم داشت. مسلم است مبلغ 18هزار تومان پولی که به هرنفر می خواهند بدهند، این افزایش‌ها را نمی‌پوشاند. در نتیجه، این طرح باعث خواهد شد گروه زیادی از مردم به خط فقر بپیوندند. اما اثرات اجتماعی طرح سبب همه‌گیر شدن اعتراضات می‌شود و کسانی که به بخورنمیر امروز راضیند و تن به جنبش سبز نمی‌دهند، خواه ناخواه به‌عنوان معترض به مخالفان خواهند پیوست. به‌این ترتیب خلاء بزرگی که به‌علت ویژگی دانشجویی و نخبه‌گرای جوانان جنبش سبز در جذب اقشار پایین جامعه وجود دارد، به خوبی پرخواهد شد. به‌همین دلیبل هم هست که دولت و مجلس مدام اجرای این طرح را عقب می اندازند و در آخرین تصمیم خود، به‌امید فروکش کردن اعتراضات، اجرای آن را سه ماه بعد تعیین کرده اند. پس: از طرح هدفمندی یارانه‌ها دفاع می‌کنیم!  

۲ نظر:

سایه گفت...

سلام. من با نظرتان چندان موافق نیستم. پیوستن لشکر گرسنگان ناآگاه کمک چندانی برای جنبش نیست و ممکن است برای آن خطرناک هم باشد. این جنبش، جنبشی آگاهانه است و از سر جهل نمیتوان با آن همراه شد. تنها اثر گرسنه تر شدن مردم هم نادانتر شدنشان است چون کمتر از دیروز امکان و فرصت دسترسی به اطلاعات آزاد را خواهند داشت.

ناشناس گفت...

باید اعتراضات معیشتی رو هدفمند کرد. باید به اینها فهموند که مشکلات اقتصادی ریشه سیاسی داره و منبع تمام این مشکلات دیکتاتوری خامنه ای هست که با جایگزینی افراد سرسپرده بجای افراد توانمند و پرورش مافیای سپاه و از بین بردن سرمایه گذاری خارجی با سیاست خارجی خصمانه و دشمن ساز و ... شرایط وخیم اقتصادی رو باعث شده که روز به روز هم وخیم تر میشه.
مهمتر از اون مردم باید بدونن که در نگاه کلان اختلاط دین و حکومت و در سطح پایینتر اصل ولایت فقیه که کسی مثل خامنه ای رو صاحب همه امکانات و اختیارات در کشور کرده باعث این وضع هست.
روشن شدن مردم در مورد ریشه اصلی مشکلات و مصائب کشور باعث میشه اقشاری که بر اثر مشکلات اقتصادی به جنبش میپیوندند اعتراضشون آگاهانه و پایدار باشه و مثل همه هواداران جنبش ریشه اصلی مشکلات رو هدف بگیرن.

Free Blog CounterFMN
Free counter and web stats